28. 10. 2013

Kto na kávu na rohu nechodí ... sám sebe škodí.

Corny Café som už párkrát na tomto blogu spomenula. Vždy však len akousi obkľukou, avšak konečne som ju navštívila po dlhom predlhom čase. Veľmi som sa tam tešila, keďže na túto kaviareň mám v hlave iba samé dobré myšlienky a spomienky - kávu pripravujú výbornú, ponúkajú fantastické koláče a varia znamenité jedlo. A ako plus je vždy usmievajúca sa obsluha. Pamätám si, že pred letom sme často sedávali na terase, popíjali ich osviežujúce domáce ľadové čaje a limonády a pritom sme sa kochali výhľadom na Modrý kostolík. Ach to boli teda dni - už nech je znovu jar!




Kaviareň je zariadená v klasickom štýle a skladá sa z dvoch miestností, samozrejme nefajčiarskych. Hneď oproti vchodu je pult a vedľa neho je vitrína s koláčikmi, kam možno nakuknúť a vybrať si ten svoj. 





Ponuka koláčov sa mení. Raz v lete som ochutnala čokoládovú tortu (alebo čokoládový koláč - už sa presne nepamätám) so slivkovým lekvárom. No viete si predstaviť, čo to urobilo s mojimi chuťovými bunkami? Išli sa zblázniť od radosti! V deň mojej návštevy mali napečenú tortu tiramisu, jahodový cheese cake, rebarborový koláč (myslím že ešte aj s jahodami), čokoládový koláč a mrkvovú tortu. Keď už sme pri tých koláčikoch a tortách, tak kaviareň ponúka aj možnosť objednania si celej torty. 

jeden z koláčov, ktorý mali v ponuke dávnejšie
a ďalší
a ešte jeden
a ak chcete vidieť a ochutnať ďalší, tak už musíte ísť sami :)
Posadila som sa do druhej miestnosti aj s novinami (áno majú aj noviny!) a začala listovať v jedálnom a nápojovom lístku.


Všetky druhy káv pripravujú z Lavazzy a tie mliečne môžu na požiadanie pripraviť aj z bezlaktózového mlieka. Ceny sa pohybujú v rozmedzí od 1,40 do 2,30, prípadne si priplatíte 0,30 za príchuť do kávy. Ak nie ste kávičkári, na pitie si môžete okrem už spomínaných ľadových čajov dať aj horúci čaj - ponúkajú značku Damman Fréres, alebo majú aj čaj z čerstvej mäty či čerstvého zázvoru. V nápojovom lístku samozrejme nájdete aj štandardnú ponuku nealkoholických nápojov, nejaké tie vínka a destiláty.
Ja som si po dlhom čase dala viedenskú kávu a ako zákusok som si objednala jahodový cheese cake. Pre tých, čo cheese cake nepoznajú: je to koláč z tvarohu, nie zo syra :). Káva bola naservírovaná v sklenenom pohári a na vrchu mala skutočnú šľahačku zo smotany. Nie obyčajnú sprejovú.


Zo zákusku som však bola (až na moje zhrozenie) tentokrát sklamaná. Ja viem, že všetky koláčiky ktoré ponúkajú sú domáce a čerstvé, avšak pýtať si cez 2 za mini kúsok, ktorý som dostala na tanieri, mi prišlo prehnané. Tvaroh bol samozrejme jemný a krehký, avšak až príliš sladký. V každom prípade vynikajúci. Na vrchu mal iba tenkú vrstvu jahodového džemu (alebo želé?), ale jahodovú chuť to koláču nepridalo. Škoda.
Obsluha samozrejme usmiata, veď ako inak, obaja sršali energiou a úsmevy rozdávali na všetky strany.
Krátko pred mojím odchodom sa dnu dovalili dve mamičky aj s ratolesťami, ale kaviarnikov teda z miery nevyviedli. Sú totiž pripravení aj na mladších zákazníkov. Či už horúcou čokoládou, alebo truhlou plnou hračiek.
Takže či ste mladý, starý, s dieťaťom alebo bez neho - šup na kávičku do kaviarne na rohu!

Corny Café na Foursquare

4 komentáre:

  1. Teším sa, že začnem zase chodiť do kaviarní. Jedným z dôvodov, prečo som začal podnikať sám na seba bolo aj to, že jednoducho budem môcť ísť pracovať do kaviarne. Lenže teraz cez koronu to nešlo. Ale už som očkované, takže sa teším, že si dôjdem do svojho obľúbeného podniku, kde na mňa bude čakať káva bez kofeínu od https://www.fairtradecentrum.sk/fair-trade-kava-bez-kofeinu/ , ktorú mám osobne veľmi rada. A navyše je to celé vyrobené fair trade, čo sa mi osobne veľmi páči. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tento koncept sa mi veľmi páči. Keď sme boli na dovolenke v Sicílii, navštívili sme podobnú. :) Tá bola ešte obohatená o to, že to bolo vlastne kvetinárstvo, kde vám urobili skvelú kávu. Takže manželka si tam samozrejme nakúpila letničky. Ešte šťastie, že sme mali veľké auto preložené do slovenčiny, pretože inak by sme to asi nepobrali. Zlatá SUV! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Každý by mal mať nejakú svoju obľúbenú malú kaviareň a podporovať lokálneho kaviarnika a baristu. Vďaka tomu si tam dosť často navodíte aj fajn atmosféru a nájdete nových priateľov. U nás je taká drobná kaviareň, je to vlastne veľmi maličké, majú tam vlnené podsedáky a vždy tam hrá veľmi príjemná hudba. A obsluha má na každého toľko času, koľko si zaslúži. ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tam budem musieť niekedy zájsť. Vďaka za tip. Predtým som kaviarne obchádzal stále a mal som pár obľúbených. V poslednej dobe už ale veľmi na kávu alebo zákusky nechodím. To isté platí pre reštaurácie. Zvykol som si na to, že kedykoľvek si môžem niečo objednať cez https://www.foodpanda.sk/city/bratislava a jedlo mi väčšinou behom pár minút dovezú

    OdpovedaťOdstrániť