12. 10. 2013

Dnes žiadna káva až do 7 večer! To je poriadne dllllhý deň...

Dnešok bol pre mňa skutočne dlhým dňom. Hneď z rána ma čakala rehabilitácia môjho večne boľavého kolena, potom môj deň pokračoval v škole, kde som si pripadala, že tam trávim nekonečno času študovaním správneho práva (ktoré naozaj z duše nenávidím, pretože sa ani za svet nedokážem prinútiť sústrediť sa na jeho štúdium) a potom medzinárodného práva, ktoré bolo oveľa zaujímavejšie, avšak určite veľa urobila aj prednášajúca, ktorá pôsobila skutočne sympatickým dojmom.
Keď som skončila v škole, ešte som nemohla ísť domov, nakoľko som svojmu priateľovi sľúbila, že na neho počkám v meste, kým bude na španielčine, na ktorej som mala byť pôvodne aj ja, ale najskôr som si musela zmeniť nejaké predmety v rozvrhu, lebo mi to kolidovalo s výučbou španielčiny. Našťastie vyučujúci nerobili problémy. 
No a kde inde by som ho mohla čakať, ako v nejakej príjemnej kaviarni? Tentokrát som sa rozhodla pre kaviareň Shtoor home made café na Obchodnej ulici.


Názov kaviarne pochádza z mena Ľudovíta Štúra, osobe nám všetkým uvedomelým Slovákom veľmi známej. Pre pripomenutie: v 19.storočí predstavoval osobu národného buditeľa, politika, historika, filozofa, jazykovedca, pedagóga, spisovateľa, básnika, redaktora a samozrejme kodifikátora spisovného slovenského jazyka. Jeho podobizne, takisto ako aj jeho generácie nazvanej štúrovci, môžete nájsť na stenách kaviarne.


Jedálny a nápojový lístok (písaný v štúrovskej slovenčine alebo v angličtine) ponúka širokú škálu kávových špecialít, domácich limonád, množstvo čajov, chladených nápojov, zopár druhov destilátov a vín. Hoci je Shtoor kaviarňou, v ponuke možno nájsť aj niečo na zahryznutie: sendviče, šaláty, quiches a VÝBORNÉ domáce koláče. V-Ý-B-O-R-N-É. Skutočne. Bodka.
Dnes som vyskúšala sendvič s nátierkou so sušenými paradajkami. Ešte aj teraz pri písaní sa mi zbiehajú slinky. Sendvič bol naservírovaný so šalátikom ako prílohou. Chutné a jednoduché. A plus: atraktívne pre oči!


Ako kávu som si vybrala vanilkové latté, ktorému nič nechýbalo. Navyše bolo podávané s maličkým chutným keksíkom. Cukor (trstinový alebo biely) servírovaný s kávou majú označený vlastným logom. Ak sa vám nechce piť kávičku a pochutnávať si na koláčiku v krásnom interiéri, môžete si oboje nechať zabaliť.


Je tu však jedna vec, ktorá sa mi skutočne nepáčila - obsluha si ma takmer 15 minút nevšímala (možno ma nezaregistrovali, neviem) a ak by som teda bola novým návštevníkom, tak sa už dávno zodvihnem a idem si kávu vypiť inde. Ak by som ich však chcela ospravedlniť, tak musím priznať, že kaviareň bola plná na prasknutie a obsluhujúcich som zaznamenala iba dvoch (!). A to je podľa môjho názoru málo, kedže majú takmer stále plno a zásadne všetkým zákazníkov tým pádom nestíhajú obsluhovať.
Kaviareň Shtoor je veľmi populárna u mladej generácie, najmä u študentov, avšak môžete tam nájsť aj starších ľudí.
Okrem prevádzky na Obchodnej existujú ešte ďalšie tri kaviarne tejto značky: na Štúrovej ulici neďaleko univerzity, v centre meste na Panskej ulici a v Mlynskej doline v nákupnom centre Cubicon. Podľa môjho názoru je najlepšia obsluha na Štúrovej ulici, vždy sa milo usmievajú a neváhajú kedykoľvek pomôcť. V Cubicone som však ešte nebola, takže moje hodnotenie ešte nie je úplné - zatiaľ :) . Ale myslím si, že neoľutujete návštevu ani jednej z týchto kaviarní. Možno sa tam niekedy uvidíme!

1 komentár:

  1. Teda do siedmej večernej by som to fakt asi nedal. Ibaže by som vstával napríklad o 18:45, tak to potom áno. :-) Ako robím na home office a máme novo vybavenú kuchyňu, tak tam je aj kávovar. Jednoducho nevyhnutné kuchynské vybavenie, že áno. :-) No a tak moje prvé kroky z postele vedú hneď do kuchyne, kde otvorím na záhradu (zvlášť teraz v lete), urobím si kávu, rýchle raňajky a ráno raňajkám s výhľadom do záhrady. :-) Proste bez kávy nepracujem. :-D

    OdpovedaťOdstrániť