13. 11. 2013

Malý kúsok Talianska v Bratislave. Vespa caffetteria.

Ozývam sa po dlhšom čase, ale priamo z kaviarne, o ktorej som Vám už hovorila. Pred pár týždňami (konkrétne asi pred tromi) otvorili na rohu Moskovskej a Záhradníckej ulice kaviareň Vespa. Je to útulná malá kaviarnička zariadená v modernom štýle s pohodlnými kreslami a stoličkami s príjemnou obsluhou.




Podľa mojich zdrojov sú vlastníkmi a prevádzkarmi a čašníkmi v jednom veľmi snaživí Chorváti, alebo skôr bývalí "Juhoši". Neustále sa usmievajú a je jasné,  kto je v tejto kaviarni pánom: zákazník. Čašníčka každú chvíľku prebiehala po kaviarni a kontrolovala, či zákazník niečo nepotrebuje, či si ešte niečo neprosí a každého ožiarila krásnym úsmevom.
Hneď pri vstupe Vám nos pohladí vôňa kávy a do uší sa Vám dostanú zvuky cinkajúceho riadu a búchajúcej lattiéry (džezvy, konvičky) o pult, ktorú potrebujú pri príprave mliečnych káv.


Z káv ponúkajú espresso, dvojité espresso, macchiato (espresso na vrchu s mliečnou penou), cappuccino, latté macchiato a viedenskú kávu so šľahačkou. Ako bonus si môžete do kávy za 40centov pridať príchuť. Pre nekávičkárov je alternatívou horúca čokoláda alebo horúce kakao, poprípade čaj podľa ponuky alebo čerstvý zázvorový čaj. Z nealkoholických nápojov si môžte vybrať citronádu, prípade čerstvú pomarančovú alebo jablkovú šťavu, či iné nealko nápoje. Ako pochutinku ku kávičke ponúkajú croissanty: na výber majú čokoládový alebo obyčajný maslový.
Ako ste si určite domysleli, ja som si dala cappuccino a k tomu čokoládový croissant. Na tanieri som ho dostala ešte teplý. No mňam. Bohužiaľ, cappuccino sa im veľmi nepodarilo. Chuťovo bolo skutočne výborné, jednoznačne používajú kvalitnú a chutnú kávu, avšak výzorovo to bola skôr mliečna káva na vrchu s asi centimetrom peny. Najskôr som si myslela, že práve tá moja káva sa im jednoducho nepodarila, ale začala som si všímať ďalšie kávy, ktoré nosili ostatným zákazníkom na stôl. Hneď vedľa mňa sedela veľká partia (pravdepodobne študentov z blízkej Pedagogickej alebo Lekárskej fakulty), ktorý si objednali rôzne kávy. Medzi nimi mali objednané aj latté macchiato - to je taká "trojposchodová" káva, kde máte na spodku pohára mlieko, na ňom je káva a na vrchu je mliečna pena. Takáto káva je na prípravu časovo náročnejšia ako ostatné, pretože najskôr sa do pohára leje vypracované napenené mlieko, ktoré treba nechať aspoň 20 sekúnd odstáť, aby sa dostatočne oddelilo horúce mlieko a mliečna pena, a až po tom sa do pohára s mliekom naleje káva. Ak správne napeníte mlieko, dodržíte čas a pomaly do nápoja vlejete kávu, vznikne Vám vizuálne nádherná káva. Je síce viac mliečna, ale aj to je káva podľa niekoho gusta. Ale ani táto káva sa im veru teda nepodarila. Mlieko a káva sa premiešali ešte skôr, ako čašníčka priniesla pohár na stôl.
Je to veľká škoda, pretože si myslím, že táto kaviareň má veľký potenciál. Jej koncept je jedinečný, interiér je vyzdobený množstvom fotografií s Vespou, dokonca vo vnútri aj jednu Vespu majú, a navyše sa kaviareň nachádza na výbornom mieste. Neďaleko, čo by človek kameňom dohodil, sú dve fakulty Univerzity Komenského, ktoré "ponúkajú" neustálych zákazníkov - študentov. Aj počas mojej návštevy sa priemerný vek zákazníkov pohyboval okolo 25 rokov.
Avšak aj napriek nie veľmi kvalitnému cappuccinu vo mne kaviareň zanechala celkový konečný veľmi príjemný dojem, ale na druhej strane dúfam, že na kvalite káv si do budúcnosti dajú záležať. 
Arrivederci! 


7 komentárov:

  1. Bola som tam včera prvýkrát. Interiér sa mi až tak moc nepáči (myslím tie koženkové lavice), ale ten nápad s Vespou je lákavý. Čašníci sa rozprávali po taliansky, takže som veľmi prekvapená, že sú to údajne "Juhoši"... no ale v tomto prípade by to bol ospravedlniteľný marketingový ťah. Do chorvátskej kaviarne by sa ľudia asi až tak nehrnuli ako do talianskej :-) No a napriek tomu, že to tam nebolo moc plné, bol tam ohromný ruch, fakt som sa cítila ako niekde v Taliansku.
    Dala sa si len veľké presso a chuťovo nemám výhrady.
    Ešte by to chcelo nejaké noviny a časopisy, v sobotu ráno si rada ku káve dám trochu bulváru.
    Celovo je môj dojem pozitívny. Obďaleč v Trieste to už začína byť napriek rozšíreniu príliš napratané, takže do Vespy ešte určite prídem.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. atmosfera je tam naozaj "ina" , taka na aku som zvyknuta v zahranici :) ale co sa tyka kavy, mali sme tri rozne druhy avsak bohuzial ani jedna sa pravej talianskej kave nevyrovna :-/ takze nabudúce asi niekde inde..

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Veľmi príjemná kaviarňička s obsluhou - ochotného typu! Aj nabudúce! Príjemné prostredie a aj ceny.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. MARTINA ČINOVSKÁ DOHADZOVAČKA INFORMÁTORKA TIPERKA NÁJOMNÉ MESKO

    OdpovedaťOdstrániť
  5. odkedy sme so sestrou obajvili tuto kaviaren, chodime sem pravidelne, taku taliansku atmosferu asi inde v Bratislave nenajdete.. co sa tyka kavy, je to jedna z najlepsich kav ake som mal.. niekto hovori o tom ako sa to nevyrovna pravej talianskej kave avsak ja si davam male espresso (za 0.90 €!) a ma vzdy vybornu chut! takze urcite odporucam! ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To je pekná kaviareň. Až budem zase niekedy v Bratislave, tak ju skúsim nájsť. Neviete, či sa dá u nich kúpiť aj káva bez kofeínu ? Od istej doby, kedy mám zdravotné problémy, sa jej snažím trochu vyhýbať, pokiaľ je to možné. Ale tak samozrejme občas zhreším, zvlášť v takomto peknej mieste. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Podľa fotografií vyzerá táto kaviareň skvele a určite až budem v Bratislave, tak ju navštívim. Nedávno som si zaobstarala do svojho auta parkovacieho asistenta tu, s ktorým zaparkujem kdekoľvek. Riadim už niekoľko rokov, ale parkovanie mi vždy robilo trochu problémy. Teraz už zaparkujem s mojím autom na akomkoľvek mieste bez obmedzenia.

    OdpovedaťOdstrániť